.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحقیقات تکراری بسیاری از دانشگاهها

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کاربردی شدن تحقیقات دانشگاهی در جامعه اظهار داشت: بسیاری از تحقیقات دانشگاه ها تکراری است.

علی اصغر یوسف نژاد در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش مازندران در ساری افزود: چالش ها و نگرانی های فراوانی در فعالیت های پژوهشی وجود دارد که باید بررسی شود.
وی خاطر نشان کرد: درصد اعتبارات پژوهشی نسبت به تولید ناخالص ملی در کشور ناچیز است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پژوهش در ایران مورد حمایت قانونی، مالی، معنوی و اداری و سازمانی قرار نمی گیرد تصریح کرد: این مهم به واسطه نبود مالکیت معنوی در کشور است.

یوسف نژاد با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی فرار مغزها از کشور ناشی از بی توجهی ای به مقوله تحقیق و پژوهش است یادآور شد: به واسطه اینکه قالب تحقیقات دانشگاهی، تکراری است بنابراین تاثیری بر جامعه نخواهد داشت و صرفا کتابخانه ای است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه واحدهای تحقیقات و پژوهش در دانشگاهها همواره مورد بی توجهی قرار می گیرند اظهار داشت: این واحدها در اداره کشور نقشی اثرگذار ایفاء می کنند.

یوسف نژاد افزود: واحدهای تحقیقات و پژوهش در دانشگاهها از مظلوم ترین افراد دانشگاهی هستند.

وی با تاکید بر راه اندازی پارک علم و فناوری در مازندران اظهار داشت: مجلس آمادگی رفع موانع پیش روی احداث پارک فناوری در استان را دارد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز رقابت در عرضه کالا و خدمات است تصریح کرد: واحدهای صنعتی دنیا بیشترین هزینه تولیدات خود را صرف تحقیق و پژوهش می کنند در حالی که این شاخص در ایران حالت معکوس دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.164 seconds.